Monday, May 08, 2006

The Beatles--The Long and Winding Road

如果要我揀一隊band介紹俾人聽, 第一隊我一定會揀beatles. 如果要我介紹一首beatles既歌俾人聽, 我一定會揀The Long and Winding Road.
相信好多人都會聽過The Beatles, 聽過佢地既歌. (容許我講一句, 如果你識得我, 又唔識得披頭, 請你以後唔好再搵我, 再見.) 我諗比較多人聽過既係佢地初出道時, 翻唱下舊歌, 唱下追女仔既歌. 例如I Wand To Hold Your Hand, She Loves You等等. (阿爸年代電台點唱溝女必點歌!) 佢地由唱下口水歌開始, 逐漸玩下實驗, 玩下迷幻, 玩下印度野, 玩下LSD, 玩左好多唔同既野. 到披頭末期, 適逢越戰爆發, 其實都可以話全世界都唔知越戰幾時打完, 卒之令佢地創作出佢地自己既反戰歌.
披頭最後兩隻碟或多或少都充斥住些許反戰意味, 我唔係好了解, 唔知道係唔係有好多, 但係就絕對唔可以話無. 收錄於大碟Let It Be既The Long and Winding Road我覺得係佢地呢個意識形態既代表. 唔… …其實我都講唔出呢首歌既歷史同背景, 關於呢首歌既野, 以後講其他歌可能都唔得. 我想講下既或者只係呢首歌同我生活既關係, 呢首歌能夠帶俾我既感受. (係咪好似依家香港既所謂歌星講既野?!!) 可能呢個都係我開始寫呢個blog既原因. 講下故仔先.
其實係因為我阿爸, 後生都聽下英文歌, 先令我有幸脫離香港呢個好似維多利亞港咁細既音樂世界. The Long and Winding Road我好早就聽過, 當時驚覺弦樂同rock band既音樂竟然可以咁夾. 但係歌詞既意思就睇極都唔明, 亦唔知原來披頭四個人都好唔鍾意後期加左弦樂, 所以聽完好鍾意就算. 首歌開頭係, Paul McCartney先清唱一句歌名, 然後弦樂就入, 其他野就跟住入. 去到末段有一小段弦樂演奏, 加上又以弦樂結尾, 震撼力難以筆墨形容. 歌詞就重複大意為Many times I've been alone and many times I've cried./ Anyway you'll never know the many ways I've tried, but/Still they lead me back to the long and winding road/You left me standing here a long, long time ago/Don't leave me waiting here, lead me to you door. 到依家都唔係好睇得明.
到幾年前, 一個港台製作既電視節目用左呢首歌, 提昇左呢首歌對我既意義, 呢個節目就係頭條新聞. 我記得當年阿拉法特仲未死, 沙龍仲未中風, 以色列都未撤出西岸, 當年係二零零零年後以巴衝突既高峰. 頭條新聞用左呢隻歌, 剪左一段片講以巴衝突既歷史. 當中穿插住七十年代以美國為首既以巴和談黑白片, 由車箱影出去一架車穿過一條吊索橋既黑白片, 同埋當時近期既以巴衝突中, 應該係以軍同巴勒斯坦游擊隊駁火, 一對父子無端被困於當中, 最後雙雙被擊斃既畫面. (應該有更多唔同既footage, 不過唔記得.)
我相信呢段片帶俾我既震撼力相對大於首歌, 但係我知道無第二首歌更適合呢條片. 由幾百年前部族, 宗教間既衝突, 到六七十年代夾雜住愈來愈激烈既戰爭與和談, 到二千年都仲有無數平民被子彈炮火殺死. Anyway you'll never know the many ways I've tried, but/Still they lead me back to the long and winding road 既意思我諗我逐漸開始明白. 頭條新聞cut左一段段播對父子被困既過程, 父親曾經揮手示意佢地被困, 請佢地停火. 但係最終佢地都係死左, 幾百年黎促進以巴和平既人都相繼死去, 無數既以巴人民都相繼死去, 呢對父子, 呢首歌, 相信就係講緊呢樣野. 頭條新聞剪呢段片剪得好, 用呢隻歌用得好, 披頭寫到呢隻歌仲寫得好.
我相信打仗如果唔會死人, 打仗係其中一個適合解決問題既方法, 但係打仗又點會唔死人呢. 我應該係反戰人士, 可能係, 如果你愈來愈對打仗無感覺, 請你聽下呢首歌.
(PS. 話說原來披頭四個人都唔鍾意後期弦樂既overdubbed, 雖則我覺得幾好聽haha. 依家每次Paul McCartney自己既live都會玩番呢隻歌, 但係佢就用左好多鋼琴, 係另一種好聽!)

1 Comments:

Blogger sfhang said...

正呀!!!
你打緊the beatles既時候,我應該睇緊"約翰連儂的理想世界"呢!!!
支持音樂介紹!!!

4:24 PM  

Post a Comment

<< Home